You're the storm

Jag är inte åskrädd i normala fall. Visst, jag drar ut mina elektriska apparater tills det är över och hoppas på att blixten inte ska slå ned, men det har aldrig känts troligt. Jag är för kort för att träffas av blixten. Åska hemma i Sverige är ingen större fara, känner jag.

Men här. HÄR. I Baton Rouge, Louisiana, är åskan betydligt starkare. Ibland när det dundrar kan man känna vibrationer i huset. Jag överdriver inte. Och blixtarna! De är ungefär tio gånger så starka som hemma. Det hela är oerhört dramatiskt, vill jag lova.

Det började åska i söndags kväll, och under måndagskvällen slutade det. Hur sjukt? Vädret här = galet. Dessutom har jag myggbett överallt. Det kan i och för sig bero på att jag tillbringade en halv fest i en trädgård och lät mig ätas av mygg, men ändå.

När jag föreställer mig ett grått – men ändå fint – Göteborg känns det så surrealistiskt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har haft strålande solsken och över 10 grader varmt under dagarna den här veckan :) Verkligen inte som er alltså. Väder är så sjukt lustigt...

2012-03-14 @ 10:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0