America is not the world

USA är väldigt stort. Landsnumret, alltså numret man slår in innan det egentliga telefonnumret (Sveriges landsnummer är 46), är ett (1) och det säger väl egentligen allt. USA tar stor plats i världen och i våra medvetanden. Majoriteten av filmerna och serierna jag, och förmodligen även du, ser kommer därifrån. Många är bilderna vi matats med.

Det är inte utan att man blir nyfiken. Men det är inte av nyfikenhet jag ska åka dit, utan av kärlek. Infoga kräkljud här, den som önskar, men så är det. Det är en stor resa att göra och i ärlighetens namn hade nog den här ängsliga och lättstressade människan inte pallat resan om det inte vore för att hon har sällskap.

Tre månader ska jag husera i Baton Rouge, plugga på distans och hänga med min partner in crime. På den här bloggen tänker jag berätta om det. Varsågod för info!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0