Tänk på döden!

En inspirerande sak att tänka på är George Orwells död. Han rökte som en skorsten, fick tuberkulos och dog ett år efter att han avslutade 1984. 46 år gammal var han då. Ett år är inte ens tillräckigt lång tid för att en bok ska hinna komma ut, för tusan!

Eller F. Scott Fitzgerald, den gamle alkisen. Han hade också en släng av tuberkulos, vad det verkar, men han dog av en hjärtattack. Vid 44. Han hade troligtvis många romaner kvar i sig.

Och låt oss inte glömma självmördare som Sylvia Plath och Virginia Woolf. Sorgligt.

Man ska inte dö innan man gjort sig själv rättvisa. Alla ovan nämnda har förvisso gått till historien, men ändå. Sylvia Plaths framgångar började först efter hennes död! Det duger inte åt mig.

Såhär tänker jag när jag blir röksugen eller känner mig trött på livet. Kalla mig morbid, men det hjälper.

Kommentarer
Postat av: Maria

Eller, som kyrkan alltid har sagt: momento mori. Pga, SYNDEN KOMMER OCH TA DIG, SÅ VAR FÖRSIKTIGT MED VAD DU GÖR I LIVET DU KOMMER ATT FÅ BETALA I DÖDEN! :O:O:O:O:O Vsg för dagens besserwisser-kommentar. Och ja, jag är tillbaka i Gislaved. tvättar av sig kyrkligheten

2012-03-21 @ 19:47:36
Postat av: mor

Hej! Undrar om det finns nåt mer från drickerteiusa. eller har det blivit tomt i Detta stora land som ju USA är. Amerikanarna tror själva de är störst, bäst och vackrast. Men det vet jag att de inte är, Canada och Sovjet är mycket större till ytan än USA, Sverige är ett mycket bättre land att leva i tycker jag och vackrast är min kära dotter Anna. Kram

2012-04-29 @ 14:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0